sobota, 2 marca 2013

Projekt cz.6 - czyli chwilowy powrót do przeszłości i OKŚ

Hmm... Co mógłby oznaczać "powrót do przeszłości"? Otóż chodzi o moją fascynację z początku 6 klasy - Taylor Swift. Niewiele ma to wspólnego z rockiem, a zdołało poruszyć serce 12-letniego dzieciaka. Pokochałam głębokie teksty o miłości, countrypopowy klimat, podkreślany przez łagodne brzmienie gitary akustycznej, skrzypiec. Naprawdę to uwielbiałam. Teraz uśmiecham się myśląc o tamtych czasach, bo uświadamiam sobie, że nadal mi się to podoba. Niestety nie mogę tego powiedzieć o najnowszych piosenkach. To już nie jest ta Taylor z blond loczkami, z akustykiem i wzruszającym kawałkiem country (lub poprockowym), w której się zakochałam. Teraz to jest jakiś tani chłam. Może nadal tworzy muzykę z potrzeby płynącej z serca, ale to już do mnie nie przemawia.
Mimo wszystko osobom bardziej tolerancyjnym w stosunku do dzisiejszego popu polecam płyty "Fearless" i "Speak Now".
Doszedł do tego jeszcze krążek Shakiry "Sale el sol", który dostałam pod choinkę. Dla mnie spoko, ale bardziej do potańczenia. Podoba mi się piosenka "Islands" (to cover The XX, o czym wtedy nie wiedziałam).

[sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!][sic!]


taaa.
Po drodze spotkałam się także z legendarną piosenkarką Edith Piaf. Baaardzo mi się podobała. Była moim ideałem. Pamiętam jak koleżanka z klasy wyśmiała mnie, że "mówię" do Edith na przerwie. Gadałam z nią sobie, po prostu. Anka często chorowała i miewałam chwile samotności. "Hej, Edziu" - mówiłam, patrząc w górę. Od razu było mi lepiej. A niektórzy mieli się z czego pośmiać.

Umiałam dostrzec piękno.
Jak ta piosenka, na przykład. To jest piękno.

~~
A potem nastąpił OKŚ - Ostateczny Krach Średniowiecza. A to za sprawą Anki (kocham Cię za to), która zwróciła mą uwagę na kogoś, kogo znałam wcześniej, ale nie dostrzegałam...
Ale o tym w następnym poście. ^-^

2 komentarze:

  1. Nigdy nie przepadałam jakoś za Taylor Swift.
    Nie mogę się doczekać następnego postu- brzmi ciekawie. (:

    OdpowiedzUsuń
  2. coś się kręci, ohohoh ^^ powodzenia! :))

    OdpowiedzUsuń